Dziś mamy 25 kwietnia 2024, czwartek, imieniny obchodzą:
21 października 2020
Rolnicy znów protestują. Blokują drogi w powiecie nakielskim
fot. MM / MAG
Rolnicze protesty nadal nie ustają. Przeciwnicy projektu ustawy „Piątka dla zwierząt” #chcą wymóc na rządzących wycofanie się z proponowanych zmian.
W dniu dzisiejszym w całej Polsce kolejny raz odbywa się protest rolników. Protestują również rolnicy z powiatu nakielskiego. Spotkali się o godz. 8.30 na Stacji Paliwowej 'Huzar w Szubinie, skąd kolumna ciągników wyruszyła o godz. 9.00 drogą krajową nr 5 do Białych Błot. Rolnicy blokują także m.in. obwodnicę Nakła w ciągu drogi krajowej nr 10. Utrudnień można spodziewać się także na innych drogach w powiecie.
Ciągniki poruszają się z bardzo małą prędkością, co powoduje utrudnienia w ruchu.
Kiedyś to była bieda w rolnictwie.
Dziś? Susza dotacja dofinansowanie, gnije dofinansowanie.
Wciąż coś dostaja. Tylko widać w mediach nagłówki "rolnicy już mogą składać wnioski na to ,na tamto!
W dupach się przewraca przeceniaja się.zle sprzedać ziemię i iść do pracy
Niech w agencji protestują i wstrzymują decyzję w sprawie dotacji. Bo już ta grupa społeczna przesadza na wszystko dotacje a tylko płakać. Kiedyś to był rolnik teraz jest bisnesmen
Rozparcelowani , w dniu 21-10-2020 10:11:52 napisał:
Lepiej żebyście protestowali za tym aby przeprowadzić Reforme Rolną .Jest to tak drażliwy temat dla władzy że nie podjęli się jej nawet po upadku komunizmu i dalej cisza w tym temacie.
Hobry piepszone przełożyć przez dyszel i bykowcem po wiadomo czym. Teraz to mają bajlando kto widział żeby dostawać taką kasę kiedyś to gospodarz musiał jeszcze państwu oddać i wyżywić rodzinę i nikogo to nie obchodziło . Znam wiele tych pseudo rolników paniska .
Zobaczcie jakim sprzętem bujają się ci niby pokrzywdzeni przedsiębiorcy rolni ,jak by tak źle mieli to Ursusy C330 byśmy widzieli . Gnać to dziadostwo i ich świnie na antybiotykach i uzdatniaczach.
Szanowni rolnicy, dajcie nam swobodnie jeździć po drogach, my tu ciężko pracujemy. Chcecie protestować - proszę, ale nie naszym kosztem straconego czasu. Zróbcie to w niedzielę najlepiej pod pałacem prezydenckim czy domem Kaczyńskiego. My kierowcy w niczym wam nie zaszkodziliśmy, uszanujcie nasz czas na drodze. Powodzenia z PISem
a ty zapierdzielasz na produkcji od 6 rano na zakladzie za 1900 na 3 zmiany i co jestes lepszy od nich? szef cie gania jak bura suke a oni robia na siebie
Nie trzeba było na pis głosować. Teraz płacz i lament bo skończyło się dejostwo a zaczynają coś od nich zabierać. Mam sąsiada rolnika, który ma małe gospodartwo rolne i hoduje świnie. On sam mówi zawsze, że biedny jeszcze nie był nigdy. Dotacje na sprzęt, dotacje bo susza, dotacje bo za mokro, dotacje bo wichura, dotacje bo mało zboża itp. Swoje musi przepracować szczególnie w żniwa, ale nie robi tego za darmo. Jak chcą to niech strajkują pod sejmem czy domem naszego dyktatora a nie utrudniają zwykłym ludziom dojazd do pracy.
kaczorek osmarkaniec, w dniu 21-10-2020 12:34:14 napisał:
od dawno wszystkim zwolennikom pisokomuny mówię: jeszcze będziecie w swoich idoli rzucać kamieniami. nie myliłem się- rolnicy już się wściekli. Będą następni; jak skończą się pieniądze na rozdawnictwo a gospodarka się zawali
W naszym kraju na szczęście można jeszcze strajkować i jak najbardziej popieram rolników że walczą o swoje ale nie w sposób który utrudnia życie i pracę innym ludzią, jak rolnicy czują potrzebę strajkować to niech idą to robić pod urząd bo blokowaniem ulicy tylko zyskują sobie wrogów wśród ludzi i gadanie że gdyby nie oni to byś nie miał co do gara wsadzić jest bez sensu.
Rolnik pracuje 7 dni w tygodniu , nie ma urlopu ,wy mieszczuchy nie macie pojęcia o pracy rolnika , dotacje dostaje owszem , ale ile musi wydawać ,nawozy opryski ,paliwo leczenie zwierząt kosztuje majątek . Wy na etacie 8 godzin i do domu leżeć na kanapie
Do - ja ze wsi, w dniu 21-10-2020 13:05:03 napisał:
Praca 7 dni w tygodniu??? Ale po ile godzin?
Bez wczasów??? Tak było kiedyś, bo teraz nie ma rolnika, który nie wyjeżdża na wczasy.
Majątek kosztują nawozy i leczenie zwierząt??? Każdy inny przedsiębiorca też ma nakłady, swoje koszty. Ważne, że w ostatecznym rozrachunku zostaje dużo na plus. Gdyby tak nie było, to rolnik jeździłby tzw. 40-stka, co najwyżej 60-tką, a nie ciągnikami za kilkaset tysięcy.
Każdy przedsiębiorca musi co miesiąc płacić składkę do ZUS 1500 zł., do tego podatek dochodowy. A rolnik ile płaci do budżetu Państwa?
To tylko dwa przykłady a lista jest długa.
KIEDYŚ na wsi było ciężko, ale NIE TERAZ!
Bardzo mnie ciekawi ile w tych grupie protestujących są "ozdrowiency". Czytaj nawrócili się z pisu.
Smutna prawda to dIeki emerytom i rolnikom pis doszedł do władzy i dzięki nim wybrali ponownie długopis. Smutne, ale już za późno.
Rozumiem strajk odnośnie ustawy ale kur... ja jako przedsiębiorca nie dostaje żadnych dopłat do niczego gdzie tu sprawiedliwość a nie jeden rolnik może pochwalić się nie byle jakim sprzętem ciągle nażekanie i stękanie a jak mieli by płacić Krus w wysokości co miesięcznego zusu to był by lament
Do - ja ze wsi, w dniu 21-10-2020 13:38:46 napisał:
Kiedyś to było rolnictwo i był rolnik, teraz to jest przedsiębiorca.
I mam pojęcie o rolnictwie! Już nikomu nie zamydlicie oczu, że to jest ciężka praca. Każdy ma oczy, rozum i widzi jak jest. W żniwa tydzień popracują więcej i już przeżywają jak "mrówka okres". Wszyscy pozostali muszą cały rok pracować i znikąd nie dostają klęskowych, odszkodowań, dotacji na to i na tamto. Dlatego trochę pokory!
Dobry gospodarz to umie o swoje zadbać tak żeby był zadowolony lepiej mieć małe gospodarstwo ale przynoszące dochody niż wielkie i nie umiec nim zarządzać
Bambrom w D.... Się miesza za dobrze mają
Za byle co dotacja zły urobek dotacja susza dotacja itp nam jako przedsiębiorca nikt nie da dotacji i żyć trzeba do roboty lenie
Czemu protestują o jakąś głupią piątkę Kaczyńskiego. Czemu nie chcą walczyć o emerytury równe uprawnieniom policji, wojska, Górnika. Nie płacić składek, iść na emeryturę w wieku 35 lat i trzeba średnią krajową
Ale, ze o co chodzi..o piątkę dla zwierząt?...Futerkowcy niewiele maja wspólnego z rolnictwem co to karmi miasto. Ubój rytualny?..też służy kamieniu miasta. Większość psy na łańcuchach trzyma, bo zwierzę nie ma duszy.
Nie jestem przeciwnikiem rolnika producenta żywności, ale zwierzętom należy sie dobrostan.
ile wam jeszcze dać byście byli zadowoleni? jest tak granica kiedy powiecie że macie dość? nigdy jak znam życie, zapytam zna ktoś inna grupę która tyle dostaje ?
za hektary doplata, za inwentarz dopłata, ze maszyny doplata, za fotowoltaike doplata 50 % !
przymrozi, odszkodowanie, zaleje odszkodowanie, wysuszy odszkodowanie, połąmie odszkodowanie, niska cena produktu- skup interwencyjny
co wazne odszkodowanie za polisy do których dokłada rząd
zna ktos inne branze podobnie rozpiszczone?
ja nie znam
Pochwala protest rolników jak najbardziej. Jak mają być zauważeni to jedyna forma ich protestu. A wszystkim którzy są przeciw zachęcam do jedzenia drobi z Angli na który Polacy tak narzekali gdy ruszyli do pracy na wyspy. Oni jedyni mają odwage protestować przeciw rządowi.
Mieszkaniec miasta , w dniu 21-10-2020 16:20:37 napisał:
W Niemczech czy innych krajach europejskiej nie protestują rolnicy. A dlaczego bo się o nich rząd troszczy. A unas jak tylko rolnik o coś się uppmni to miasto ma mu za złe. Ale każdy z nas by chciał bym mieć swierze jajo z kury wolnego chowu takiej co chodzi i drapie w ziemi. Bo lepsze niż te w sklepie i tak samo z warzywami owocami. A oni protestują właśnie ludzie po to abyśmy mieli zdrową żywność swoje produkcji. A nie sztucznie pędzone na które tak narzekamy wszyscy. Zrozumieć ludzie oni walczą równie w waszym itetesie. A dotacje biorą bo się należą. Tak jak 500+ i 13 emerytura i jakość nikt nie wygaduje miastu że te pieniądze biorą. A że protestują i człowiek postoj troche w korku to miastowy się czuje urażony. Jest takie powiedzenie bogata Wieś miasto jeszcze bogatsze. Gdzie oni wydadzą pieniądze które zarobią w mieście chyba.
Czy dobrze czytam zmartwienie na transparencie? - "Dzisiaj norka, jutro świnie gospodarka w Polsce zginie". Drodzy Rolnicy, zacznijcie produkować więc żywność roślinną ! Świat do tego właśnie Was potrzebuje, do przodu myślcie - ludzie jedzą coraz mniej mięsa. A tym bardziej w czasach tych wszystkich wirusów od zwierząt pochodzących. Robota niewarta już grosza. Produkcja roślinnych zamienników białka to temat na konferencjach producentów żywności i najbardziej przyszłościowe inwestycje.
"Gdyby nie rolnicy nie mielibyście co do gara włożyć" ciemna masa wciąż to powtarza i jest dumna z mądrości przez siebie wygłaszanych :D Gdyby nie my czyli konsumenci mogliby sobie na kaczki gwizdać. To My konsumenci napędzamy rolnictwo. Gdyby nie przemysł wydobywczy do tej pory zamiast ciągników uwaga na olej napędowy to by końmi pracowali w polu, gdyby nie huty nawet koń by podkuty nie był ;) Gdyby nie transport nie mieli by paszy dla świń, siewów, nawozów, jak i paliwa. Emerytury i renty też od nich nie wpływają, a nawet to i my normalni podatnicy składamy się na ich renty i emerytury. Nie mów mi że mam szanować polskiego rolnika, który nie ma polskich maszyn, nie nosi polskiego obuwia, ani odzieży....
Rozumiem, że tur znajdujący się powyżej 30 cm od asfaltu jest bezpieczną formą poruszania się na drodze, bądź brak zabezpieczeń tych bel słomy nie wpływa niekorzystnie na bezpieczeństwo w ruchu drogowym?
Od dzisiaj polska żywność omijam szerokim łukiem, dobrze że tak zabiegali o oznaczenie kraju pochodzenia, będzie prościej. Idioci drogi blokują, ja pierd...
Rolnik chce walczyć z rządem a nam drogi blokuje. Przez nich spóźniłem się dziś do roboty. Ale oni przeciez nie wiedzą co to czas pracy bo sami pracuję pół roku w roku. Pod sejm się jeździ strajkować
Nie kupujcie od rolników i polskiej żywności w marketach - wtedy bambry zrozumieją ze nie tędy droga. Tłumaczenie w inny sposób nie zadziała. Po kieszeni walić.
Szanowni Państwo, którzy uważacie, że rolnicy to "lenie" i "darmozjady"- rolnicy nie biorą "gruszki" i nie mają wszystkiego przez 14 dni gdzieś, praca jest zawsze- świąta, weekendy- zwierzęta raczej nie dają wolnego :)
Jeśli Wam tak źle, to rezygnujcie z etatów i kupujcie ziemie :)
Szkoda, że mamy w Polsce tylu upośledzonych obywateli. Gdyby nie tacy jak Kaczyński, dziś oralibyście pola u baera za miskę strawy i kilka euro a o Polsce moglibyście tylko PO wspominać!
Jak chcecie strajkować to proponuje przeprowadzce strajk głodowy, nie oprzatajcie bydła ani trzody. W dup.. mam wasze strajki, ja chcę tylko dojechać na czas i wrócić z uczciwej pracy do domu. A wasze argumenty że gdyby nie rolnik to byś z głodu zdechł to sobie o kant du.. robijcie. Mam malutką działkę na której uprawiam warzywa i trochę owoców z drzewek bez tej chemii, której pakujecie ile się da aby tylko ładnie wyglądało i było wielkie jak wasze traktory. Chcecie strajkować to głodówka albo wypad na Warszawke nieroby!!!
Proszę nie obeażać i poniżać rolników przecież wszyscy wasi dziadkowie i pradziadkowie pochodzą ze wsi. ZAPOMNIELIŚCIE O Tym. To co całe społeczeństwo to buraki?
Tak tylko nasi dziadkowie, pradziadkowie pracowali na roli jak woły robocze bez dopłat, bez sprzętu wysokiej klasy i o nic się nie dopominali. Tylko gdzie myślenie rolników było jak szli na wybory, teraz im się krzywda dzieje. A kto nam daje dopłaty dwa razy do roku. Proszę was!!! A składki na ubezpieczenie.!!!
A ja jestem za ustawa 5 dla zwierząt.
Rolnik a hodowca to zupełnie co innego.
Nie zgadzam się na to aby zabijać w taki sposób zwierzęta zarówno w uboju rytualnym jak i w XXI wieku obdzierac zwierzaki z futra?! W imię czego? Mody? Skoro mamy możliwości wytworzenia sztucznego to po jaka cholere krzywdzimy żywe istoty. Nie jestem wstanie tego zrozumieć.
Jedyne mi się nie podoba w tej ustawie ze chcą zabrać możliwość odbierania przez fundację zaniedbywanych itp zwierząt.
Rozumiem, ciężką pracę na roli ale nie jestem za tym żeby kosztem cierpienia milionów zwierząt dorabiać się.
Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.
Komentarze (141) Zgłoś naruszenie zasad
wkurzony, w dniu 21-10-2020 09:32:12 napisał:
odpowiedz
2943, w dniu 21-10-2020 10:01:01 napisał:
odpowiedz
paterek, w dniu 21-10-2020 10:03:12 napisał:
odpowiedz
Ja, w dniu 21-10-2020 10:03:58 napisał:
odpowiedz
robotik, w dniu 21-10-2020 10:08:16 napisał:
odpowiedz
Rozparcelowani , w dniu 21-10-2020 10:11:52 napisał:
odpowiedz
Oo, w dniu 21-10-2020 10:15:09 napisał:
odpowiedz
oo, w dniu 21-10-2020 10:26:59 napisał:
odpowiedz
De, w dniu 21-10-2020 10:31:13 napisał:
odpowiedz
Janek, w dniu 21-10-2020 11:00:25 napisał:
odpowiedz
ks, w dniu 21-10-2020 11:03:02 napisał:
odpowiedz
Julia, w dniu 21-10-2020 11:06:43 napisał:
odpowiedz
We, w dniu 21-10-2020 11:09:19 napisał:
odpowiedz
Miron, w dniu 21-10-2020 11:15:18 napisał:
odpowiedz
kaczorek osmarkaniec, w dniu 21-10-2020 11:18:48 napisał:
odpowiedz
salomon, w dniu 21-10-2020 11:22:43 napisał:
odpowiedz
Zosia, w dniu 21-10-2020 11:32:49 napisał:
odpowiedz
oli, w dniu 21-10-2020 11:45:12 napisał:
odpowiedz
ada, w dniu 21-10-2020 11:54:52 napisał:
odpowiedz
Majka, w dniu 21-10-2020 12:13:09 napisał:
odpowiedz
kaczorek osmarkaniec, w dniu 21-10-2020 12:34:14 napisał:
odpowiedz
kuba, w dniu 21-10-2020 12:43:15 napisał:
odpowiedz
ja ze wsi , w dniu 21-10-2020 12:53:20 napisał:
odpowiedz
Do - ja ze wsi, w dniu 21-10-2020 13:05:03 napisał:
odpowiedz
Smuas, w dniu 21-10-2020 13:11:27 napisał:
odpowiedz
CZYTELNICZKA, w dniu 21-10-2020 13:18:28 napisał:
odpowiedz
ja ze wsi, w dniu 21-10-2020 13:21:58 napisał:
odpowiedz
PAWEŁ , w dniu 21-10-2020 13:26:51 napisał:
odpowiedz
Do - ja ze wsi, w dniu 21-10-2020 13:38:46 napisał:
odpowiedz
Rumun, w dniu 21-10-2020 14:18:01 napisał:
odpowiedz
szkoda ich, w dniu 21-10-2020 14:23:56 napisał:
odpowiedz
Ja , w dniu 21-10-2020 14:28:46 napisał:
odpowiedz
kek, w dniu 21-10-2020 14:39:38 napisał:
odpowiedz
Naklo, w dniu 21-10-2020 14:59:21 napisał:
odpowiedz
Patryk, w dniu 21-10-2020 14:59:24 napisał:
odpowiedz
Solidarność , w dniu 21-10-2020 15:16:08 napisał:
odpowiedz
AK, w dniu 21-10-2020 15:17:10 napisał:
odpowiedz
ja1969, w dniu 21-10-2020 15:46:01 napisał:
odpowiedz
tomek, w dniu 21-10-2020 16:01:28 napisał:
odpowiedz
Kierowca , w dniu 21-10-2020 16:02:16 napisał:
odpowiedz
Boniek, w dniu 21-10-2020 16:03:34 napisał:
odpowiedz
Mieszkaniec miasta , w dniu 21-10-2020 16:20:37 napisał:
odpowiedz
xx, w dniu 21-10-2020 16:25:37 napisał:
odpowiedz
Ja, w dniu 21-10-2020 16:31:31 napisał:
odpowiedz
HONDACBR, w dniu 21-10-2020 16:39:50 napisał:
odpowiedz
Ko, w dniu 21-10-2020 16:40:09 napisał:
odpowiedz
Kolor , w dniu 21-10-2020 17:17:07 napisał:
odpowiedz
Nakielan, w dniu 21-10-2020 17:38:43 napisał:
odpowiedz
Mieszkaniec, w dniu 21-10-2020 17:48:25 napisał:
odpowiedz
Szczypior, w dniu 21-10-2020 17:55:23 napisał:
odpowiedz
Szczypior, w dniu 21-10-2020 17:56:59 napisał:
odpowiedz
KONSUMENT, w dniu 21-10-2020 18:39:33 napisał:
odpowiedz
Jan, w dniu 21-10-2020 18:50:59 napisał:
odpowiedz
mrocza, w dniu 21-10-2020 19:10:28 napisał:
odpowiedz
Ferment, w dniu 21-10-2020 19:18:42 napisał:
odpowiedz
brawo rolnicy, w dniu 21-10-2020 19:23:41 napisał:
odpowiedz
Ej Ty, w dniu 21-10-2020 19:48:30 napisał:
odpowiedz
Monika, w dniu 21-10-2020 19:54:23 napisał:
odpowiedz
pol, w dniu 21-10-2020 20:05:27 napisał:
odpowiedz
zaniepokojony , w dniu 21-10-2020 20:09:12 napisał:
odpowiedz
Mirek, w dniu 21-10-2020 20:12:28 napisał:
odpowiedz
Obserwator, w dniu 21-10-2020 20:38:44 napisał:
odpowiedz
Nati, w dniu 21-10-2020 21:36:28 napisał:
odpowiedz
Obserwator, w dniu 21-10-2020 21:36:29 napisał:
odpowiedz
ja, w dniu 21-10-2020 22:51:38 napisał:
odpowiedz
Stefan, w dniu 22-10-2020 04:40:19 napisał:
odpowiedz
YARO, w dniu 22-10-2020 07:34:10 napisał:
odpowiedz
nie-rolnik, w dniu 22-10-2020 07:35:03 napisał:
odpowiedz
Obserwator, w dniu 22-10-2020 07:35:04 napisał:
odpowiedz
YARO, w dniu 22-10-2020 08:30:22 napisał:
odpowiedz
Turysta, w dniu 22-10-2020 08:54:48 napisał:
odpowiedz
Ktos, w dniu 22-10-2020 09:07:03 napisał:
odpowiedz
Xyz, w dniu 22-10-2020 11:11:45 napisał:
odpowiedz
Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.
Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!