Dziś mamy 19 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

23 maja 2022

Weekend poświęcili zwiedzaniu. Jak minęły kolejne dni praktyk?

fot. pow.

Po intensywnym tygodniu podczas stażu przyszedł czas na# odpoczynek.

Sobotę rozpoczęliśmy od wizyty w ZOO w Ljubljanie. Mieliśmy okazję zobaczyć wiele egzotycznych zwierząt. Najbardziej podobał nam się moment karmienia lwów morskich, podczas którego wykonywały one różne sztuczki. Po południu wybraliśmy się do centrum Ljubljany, stolicy Słowenii. Na miejscu przywitał nas przewodnik, który opowiedział nam historie miasta oraz pokazał wiele ciekawych zabytków. Między innymi widzieliśmy pomnik słoweńskiego poety France Prešeren, Smoczy Most wykonany ze zbrojonego betonu oraz drzwi do katedry Świętego Mikołaja, przedstawiające historię miasta. Duże wrażenie zrobił na nas rejs po Lublanicy, mogliśmy z perspektywy rzeki podziwiać piękną architekturę miasta zaprojektowaną w dużej mierze przez jednego z najwybitniejszych słoweńskich architektów Jože Plečnika.

Niedzielę zaczęliśmy od wędrówki górskim szlakiem w Alpach Julijskich. Po godzinnym spacerze w Triglavskim Parku Narodowym, wzdłuż malowniczych szczytów dotarliśmy do schroniska "Dom v Tamarju", gdzie mieliśmy okazję spróbować różnych słoweńskich potraw. Po zaskakująco dobrym posiłku wróciliśmy innym szlakiem do Planicy, po której oprowadził nas przewodnik. Zobaczyliśmy m.in teren do narciarstwa biegowego, który został zrobiony z EKO śniegu. Wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy na skocznię narciarską, dzięki czemu mogliśmy podziwiać przepiękne krajobrazy ze szczytu. Usłyszeliśmy od przewodnika o rekordziście, który wbiegł na szczyt skoczni, w niespełna pięć minut oraz podziwialiśmy śmiałków, zjeżdżających na linie. Po powrocie ze szczytu poszliśmy do centrum sportowego, na taras widokowy, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia i podziękowaliśmy nauczycielkom z BC Naklo paniom Veronika Gorjanc i Lenka Žigon oraz przewodnikowi za oprowadzenie nas po tych przepięknych miejscach. Mieliśmy też okazję, w lokalnym sklepie kupić pamiątki dla bliskich.

Materiał: Dagmara Maciejewska, Zuzanna Strzyżewska, Joanna Bukato, Marta Białecka - Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Samostrzelu

Autorzy nie wyrażają zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 8 7

Czytaj również

udostępnij na FB

Podstawowe szkolenie łączników i zwiadowców. Zajęcia w Kowalewku

W ramach rocznego planu pracy zatwierdzonego przez #Komendę Jednostki w Kowalewku trwają zajęcia z zakresu budowy i obsługi motocykli typu Honda 125 SL, a także qadów Yamaha Grizzly 550.

Światowy Dzień Chorych na Hemofilię. Zaburzenia krzepnięcia krwi

Wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień# Chorych na Hemofilię.

Edukacyjny piknik z okazji Dnia Ziemi. Wstęp bezpłatny

22 kwietnia 2024 r. po raz pięćdziesiąty czwarty obchodzimy# Dzień Ziemi. To święto ekologiczne, które w tym roku promowane jest hasłem: Planeta kontra plastik. W ramach obchodów Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jest współorganizatorem edukacyjnego pikniku na terenie Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB.

(czytaj więcej)

Wskoczył do rzeki, by ratować nastolatkę. Ryzykował własnym życiem (film)

Starszy aspirant Łukasz Grabowski z Komendy #Miejskiej Policji w Toruniu, ryzykując własne życie, uratował młodą kobietę. Nie zważając na silne prądy i niską temperaturę wody, funkcjonariusz ruszył na pomoc 16-latce, która tonęła w nurcie Wisły.