Cztery tygodnie pełne wrażeń. Uczniowie Staszica powrócili z Hiszpanii
fot. powierzone
Zakończyła się pierwsza tura mobilności uczniów Zespołu Szkół #im. S. Staszica w Nakle nad Notecią, realizowana w ramach prestiżowego programu Erasmus+. Uczniowie mieli okazję spędzić cztery intensywne i pełne wrażeń tygodnie w malowniczej Maladze, położonej na południu Hiszpanii, na słonecznym wybrzeżu Costa del Sol.
Cztery tygodnie pełne nauki i nowych wyzwań
Pobyt uczniów z „Staszica” w Hiszpanii to przede wszystkim czas praktyk zawodowych na tamtejszym rynku pracy. W ciągu tych czterech tygodni młodzież zdobyła cenne doświadczenia, które na pewno zaprocentują w ich przyszłej karierze zawodowej. Codzienna praca w międzynarodowym środowisku, kontakt z hiszpańskimi pracodawcami oraz możliwość obserwowania i nauki nowoczesnych rozwiązań stosowanych w różnych branżach, stanowiły nieocenioną wartość edukacyjną.
Uczniowie mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w rzeczywistych warunkach pracy, co pozwoliło im lepiej zrozumieć specyfikę wybranego zawodu. Zderzenie z hiszpańską kulturą pracy pozwoliło im też wypracować większą elastyczność, otwartość na nowe wyzwania oraz zdolność do współpracy w międzynarodowych zespołach.
Nie tylko praca – odkrywanie Hiszpanii
Pobyt w Hiszpanii to jednak nie tylko praca, ale również czas na odkrywanie kultury, sztuki i piękna tego niezwykłego kraju. Młodzież miała okazję zwiedzać historyczne zakątki Malagi, takie jak Alcazaba – majestatyczny zamek mauretański górujący nad miastem, oraz Katedrę Wcielenia, której imponująca architektura przyciąga turystów z całego świata.
Wybrzeże Costa del Sol, znane ze swoich długich, piaszczystych plaż i turkusowego morza, stało się również miejscem odpoczynku po godzinach intensywnych praktyk. Uczniowie mogli cieszyć się słońcem, relaksem na plaży oraz podziwianiem spektakularnych zachodów słońca nad Morzem Śródziemnym.
Nie zabrakło również smaków Hiszpanii. Uczestnicy projektu mieli okazję spróbować tradycyjnych hiszpańskich potraw, takich jak paella, tortilla española, czy churros. Lokalna kuchnia, znana z bogactwa aromatów i różnorodności składników, stała się ważnym elementem tej międzynarodowej przygody.
Przyjaźnie na całe życie
Jednym z najcenniejszych aspektów udziału w programie Erasmus+ jest możliwość nawiązywania nowych znajomości. Podczas pobytu w Hiszpanii, młodzież miała okazję poznać rówieśników z różnych krajów Europy, co pozwoliło na wymianę doświadczeń, poglądów oraz zbudowanie trwałych przyjaźni. Wspólne wyzwania, pokonywanie barier językowych i kulturowych zbliżyły uczniów, pokazując, że różnorodność jest bogactwem, a współpraca ponad granicami przynosi wspaniałe efekty.
Zakończenie i certyfikaty
Na zakończenie mobilności uczniowie otrzymali oficjalne certyfikaty, które potwierdzają odbycie praktyk oraz nabyte umiejętności. To ważny dokument, który z pewnością wzbogaci ich CV i będzie cennym atutem na rynku pracy.
Podziękowania
Szczególne podziękowania należą się firmie Euro Team, która nie tylko zorganizowała praktyki, ale również zapewniła uczniom opiekę i wsparcie na każdym etapie pobytu. Domowa atmosfera i zaangażowanie pracowników Euro Team sprawiły, że uczniowie czuli się jak w domu, co znacząco wpłynęło na komfort i efektywność ich pracy.
Nie sposób pominąć również wkładu koordynatorów projektu Erasmus+ w Zespole Szkół im. S. Staszica – p. Moniki Rydzyńskiej, p. Agnieszki Melińskiej, p. Izabeli Kraińskiej oraz p. Sandry Kurdynowskiej. Ich doskonała organizacja, opieka i zaangażowanie w cały proces mobilności pozwoliły na sprawne i bezproblemowe przeprowadzenie projektu, za co serdecznie dziękujemy.
Opiekunami całego wyjazdu byli: p. Patrycja Piwowarska, p. Monika Pasieka, p. Michał Stachowski oraz p. Karol Lizak.
Podsumowanie
Pierwsza tura mobilności uczniów w ramach programu Erasmus+ zakończyła się wielkim sukcesem. To doświadczenie, które nie tylko wzbogaciło ich wiedzę zawodową, ale także pozwoliło na osobisty rozwój, otwarcie się na nowe kultury i nawiązanie międzynarodowych kontaktów. Pożegnanie z Hiszpanią to nie koniec, lecz początek kolejnych, niezwykłych przygód.
Materiał: Karol Lizak / Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Nakle
Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.
Galeria
Czytaj również
- Życzenia dla seniorów. Uczniowie z Kcyni wykonali okolicznościowe kartki
- Ogólnopolski konkurs. Uczniowie zmierzyli się z językiem angielskim
- Ogólnopolski turniej "Sukces na Bank". Nie zabraknie reprezentacji Staszica
- Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej. Odbył się etap szkolny
- Żywa lekcja historii. Ciekawe i bardzo wartościowe spotkanie
Dopłaty do zakupu aut elektrycznych? Konsultacje projektu programu
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska# i Gospodarki Wodnej przedstawia do konsultacji projekt programu dopłat do zakupu, leasingu i wynajmu długoterminowego aut elektrycznych.
(czytaj więcej)Urzędowe listy polecone. Od stycznia na skrzynce mailowej
Od 1 stycznia 2025 r. będzie można otrzymywać i wysyłać pisma urzędowe #poprzez e-Doręczenia, czyli elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze obywatele, firmy oraz podmioty publiczne otrzymają możliwość wymiany korespondencji poprzez wygodny i bezpieczny system doręczeń elektronicznych. To kolejny istotny krok w cyfryzacji administracji państwowej.
(czytaj więcej)Obsługa nowoczesnego granatnika. Szkolenie terytorialsów
W dniach od 11 do 22 listopada #br. w Karlsgonie (Szwecja) trwa szkolenie Polskich żołnierzy z obsługi nowoczesnego granatnika Carl Gustaf M4. W dwutygodniowych zajęciach organizowanych w siedzibie producenta uzbrojenia udział bierze m.in. troje Terytorialsów z Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej z Torunia.
(czytaj więcej)Świadczenia dla stulatków. Ustawa podpisana przez prezydenta
Przygotowane w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przepisy regulujące# mechanizm przyznawania świadczenia honorowego dla stulatków wejdą w życie 1 stycznia 2025 roku. Co to oznacza praktyce? Świadczenie w wysokości 6,2 tys. brutto miesięcznie będzie przyznawane z urzędu, i co ważne, corocznie waloryzowane. Prezydent właśnie podpisał ustawę w tej sprawie.
(czytaj więcej)